דחו אותך? יש מה לעשות

להלן תירוצים שכיחים בהן משתמשות חברות הביטוח לדחות תביעות, אלא שלנו יש את הכלים להתמודד עם אותם תירוצים ולסייע למבוטח לקבל את כספו 

מילוי רשלני של טופס
השאלה מי התרשל ומה אחריותו

התיישנות
לא כל כך מהר. נבדוק את התנהלותה של חברת הביטוח.

אי גילוי 
השאלה מתי חברת הביטוח טוענת את זה מאד חשובה.
חוק חוזה ביטוח קובע שחברת ביטוח לא יכולה להעלות טענה של מצב קודם, אם עברו למעלה משלוש שנים מיום ההצטרפות לביטוח הסיעודי ועד לקרות מקרה הביטוח, אלא אם כן תצליח חברת הביטוח להוכיח  שהמבוטח רימה.

אין חרטות
אם חברת הביטוח דחתה את התביעה במכתב דחיה מנומק הרי שהיא לא יכולה להעלות טענות חדשות ואחרות בשלב המשפט. 

יש סעיף החרגה בפוליסה:
אבל גם יש את סעיף תום הלב ועל פי הפסיקה- תמיד הפרשנות תהיה לטובת המבוטח ועליה גם לעמוד במבחן הסבירות.  

אי גילוי של בעיה רפואית
על פי החוק חברת הביטוח לא תוכל להפחית תשלומיה לנוכח טענת אי גילוי מצב רפואי מסוים אשר אין לו קשר לסיטואציה שבה נמצא המבוטח ולמצב שמזכה אותו בתשלומי סיעוד. 

הבדיקה הרפואית העלתה שאינך זכאי
אין הלימה בין ממצאי הרופא ששולחת חברת הביטוח לממצאים של הביטוח הלאומי? לפעמים גם תמצאו שאין קשר בין הממצאים של הרופא למסקנותיו.

אינך היחיד- לא הראשון וגם לא האחרון שחברות  הביטוח דוחות את תביעתך אבל אחרי מהלך משפטי מהיר ונחרץ משלמות את המגיע לך.

צרו קשר עימנו ואנו כבר נדאג לכם

האם פשרה עם חברת הביטוח טובה לתובע? 

האם יש טעם לחתור להשגת פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט? במקרים רבים כן. אומנם התובע לא יקבל את מלוא הסכום אך מנגד, הוא לא יידרש היכנס עם חברת הביטוח לסאגה משפטית מפרכת, שיכולה להימשך שנים ארוכות. בכך גם נחסך מהמבוטח הצורך להוציא סכומי כסף ניכרים על קבלת חוות דעת רפואיות ובזבוז זמן ואנרגיה על הגעה לדיונים בבית המשפט.

ומדוע משתלם לחברת הביטוח להגיע לפשרה? חברות הביטוח עוסקות בניהול והערכת סיכונים. הסכום שישולם לתובע מחוץ לכותלי בית המשפט משקף את מידת הסיכון שזו נמנעה מלקחת, ככל והייתה מגיעה עמו למשפט. וכל זאת מבלי שדיברנו על הסכום אותו היא תידרש להוציא בשביל ניהול התיק.

אולם גם להגיע לפשרה הטובה ביותר נדרשת מומחיות, מלאכת מחשבת. כיצד עושים זאת?

הנזק התגבש?
במידה ומצבו הרפואי של הנפגע טרם התייצב וקיימת סבירות כי יחול שינוי במצבו, יש לשקול בכובד ראש את ההליכה למתווה של פשרה. ההשלכות של התאונה יכולות להשפיע על חייו של התובע למשך שנים ארוכות.

בחירה מדויקת של רופא
המשקל שינתן לחוות דעת רפואית של רופא בעל שם, בעת ניהול המו"מ עם המבטחת - כבד מאוד. לפיכך, אין להקל ראש בכל הנוגע לבחירת הרופא שמטרתו, בין היתר, לאבחן באופן מדויק את המצב הרפואי ולסכם את מסקנותיו באסמכתא רפואית מתאימה.

חברת הביטוח מעוניינת לחסוך:
ניהול תיק כרוך מבחינת חברת הביטוח בהסתייעות במומחים רבים: החל מייצוג משפטי באמצעות בא כוחה, המשך בתשלום לחוקרים פרטיים ונותני חוות דעת שונים, תשלום לעדים בגין הופעותיהם בבית המשפט וכו'. ככל שחברת הביטוח תשתכנע כי ניתן לחסוך את התשלום לכל אותם גורמים ולהגיע לפשרה - מוטב לתובע לשקול זאת בכובד ראש.

אלוהי התיעוד
כלל ברזל הוא כי אם אין אסמכתא או תיעוד - אין פיצוי. לאמור, המוציא מחברו, עליו הראיה, קרי על התובע להוכיח את נזקיו. לצורך כך, יש להקפיד באדיקות על שמירת כל הקבלות בגין הכספים שהוצאו בשל ההתמודדות עם הפגיעה. כמו כן, יש לוודא כי כל אישורי המחלה עבור ימי העבודה שהוחסרו בעקבותיה - יועברו במסודר לעורך דין. למעשה, יש להעביר לידיו כל תיעוד שנוגע להפסד כספי שנגרם לנפגע לרבות כזה שמעיד על ירידה בהכנסותיו ופגיעה בשכרו.

בחירה נכונה של עו"ד
מעברו השני של המתרס, נמצאת חברת הביטוח שדואגת כי עורכי הדין הטובים ביותר ייצגו אותה. היא יודעת היטב כי השכר הגבוה שמשולם להם מצדיק את עצמו שכן מדובר על תביעות שמגיעות לעיתים קרובות למאות אלפי שקלים. משמח מאוד את חברת ביטוח לגלות כי מצידו השני עומד עו"ד שאינו מיומן דיו. לפיכך, יש להציב מולה עו"ד מנוסה, שידע איך לנהל את התיק בתבונה.



הורד את המצגת למחשב
ליצירת קשר וקבלת ייעוץ:
© כל הזכויות שמורות לורשה אסף ושות' משרד עורכי דין    |   הקמת אתרים - seo media  |  צילום - רגב כלף   |  Copyright ©   Warsha Asaf - Law Office